13 házaspár részvételével jó hangulatú és eredményes technikai zsinatot tartottunk Óbudaváron.
Első napirendi pont szerint a jelenlévő házigazda házaspárok számoltak be a tapasztalataikról. Ehhez kapcsolódóan felolvastuk az e-mailben érkezett beszámolókat, problémafelvetéseket is.
A feladatok jó leosztása meghatározó jelentőségű
- Péntek esti műsor az előadóban, utána tábortűz, stb. kint, jól bevált
- Diós házban egyszerre lánytábor és családok zavaró
- Többször visszatérő családok barátokkal együtt, klikkesedés
Megoldási javaslatok a felvetett gondokra:
1. gyerekfoglalkoztatás
-
- · bevált gyerekfoglalkoztatók elérhetőségét küldjétek el az irodára, ugyanígy a nem bevált foglalkoztatók neveit is
· minél előbb kezdjük el a gyermekfoglalkoztatók keresését
· előzetesen tartsunk velük kapcsolatot, ez nem csak személyesen lehetséges, e-mailben is tájékoztathatjuk őket, hogy minél inkább tudják, hová jönnek, mi lesz a feladatuk
· ne csak számon kérjük őket, hanem minden nap beszélgessünk velük közösen
· jó ha van egy idősebb fő gyermekfoglalkoztató.
· igyekezzünk a számunkra jó légkört teremteni
· a szülők előtt dicsérjük őket, méltassuk a munkájuk komolyságát
· igyekezzünk lekötni az energiáikat, vigyük őket strandra, esetleg esti fürdésre, stb.
· az időben való lefekvésre meggyőző érvekkel próbáljuk meg rávezetni őket, felemlítve a felelősségüket a családok iránt.
· Este használhatják a kultúrházat, de a faluban 22 óra után ne zajongjanak
· Nyugodtan ehetnek az étteremben kint hagyott ételekből, csak hagyjanak rendet maguk után
· Fali perselyt készíttetünk a kiadványosba
2. jóga, klikkesedés, stb.: idézet a Gertrúd-Mária nővértől, „hagyjuk, hogy a forrás erősebb legyen”, a jó hangulat megőrzésével, a házigazda és előadó házaspárok napi megbeszéléseivel, összefogásával kezelhető a kérdés
3. pénteki búcsúest időtartamát előre meg lehet beszélni a résztvevőkkel. Tudjon mindenki arról, hogy az ő felelőssége a gyerekei felügyelete, ilyenkor már nincs gyerekfoglalkoztatás. Legyenek tekintettel a falu lakosaira, este 10 után csendesebben vígadjanak.
4. létszám, elhelyezés, házirend
· 16 családnál több nem lesz ezután
· A szobákban szobaleltár lesz kitéve, érkezéskor ellenőrizzék a családok a rajta lévők meglétét, mert takarításkor rajtuk fogjuk keresni a tárgyakat
· Kincstárosságot élesszük fel, házaspár legyen a vállalkozó, vagy olyan komoly gyermekfoglalkoztató. akit nem lehet befolyásolni. A kincstár kulcsot ne adják ki a kezükből
· A szállások iránti kérésekkel Zsuzsához lehet irányítani a résztvevőket. Ha lehet, figyelembe vesszük a kéréseiket, de ha nem lehet, akkor marad a felajánlás.
· A lánytábor és a családok különválasztása elegendő férőhely esetén szempont lesz.
· Négy párhuzamos hét lesz 2013-ban. Ilyenkor 20 résztvevő család lesz. Étkezni a kiadványosban és az étteremben fognak. Ezeken a heteken két házigazda házaspár lesz, akik együttműködnek a gyerekfoglalkoztatás, a szentmisék lebonyolítása és más közös programok esetében.
5. A kápolna szívüggyé válásának segítése
· ismét lehet kulcsot igényelni a kápolna búcsún a háziszentéllyel rendelkezőknek
· az Égfelé imakönyv segítségével reggeli és esti zsolozsmát szabad valakinek imádkoznia a heteken a családok számára megadott időpontban a kápolnában, amihez csatlakozhat, aki szeretne. Önkéntes alapon, ha van rá jelentkező a résztvevők között.
A családnapok pénzügyi helyzete
A befizetések fedezik a családnapok időszaka alatt a résztvevők, a harmadik és többedik gyermekek, az előadók, gyerekfoglalkoztatók és élelmezős önkéntesek ellátási költségeit, az időszakra eső rezsi, munkabér és élelmiszer költségeket. A központ működésére a családnapok bevételeiből nem marad semmi. Ennek alapján a 2013. évben a jelentkezés 20 000Ft működési támogatás befizetésével válik véglegessé.
A részvételi díjat a házaspár számára 5%-al emeljük, azaz 66 000Ft+3 600Ft IFA/ házaspár. A gyermekek díja nem változik, immár negyedik éve.
A Szentély Alapítvány és a Családok a Családért Egyesület beszámolója kiegyensúlyozott gazdálkodást mutat.
Mind a két szervezetnek vannak adósságai, ezek törlesztése az aktuális feladat.
A gazdálkodásról a pontos adatokat a mérlegek elfogadása után a www.schoenstatt.hu honlapon megtalálhatjátok, vagy az irodában bármikor felvilágosítást, betekintést kérhettek.
Központ építésének további tervei az anyagi források rendelkezésére állásának mértékében és ütemében:
- színező vakolat a kettes épületre
- fűtés korszerűsítés a főépületben és az Mhc házakban pályázati lehetőség esetén
- Diós hátsó épületrészének belső munkái
- Öreg mhc helyén tervezett épület megépítése
- Parkolók, parkosítás
- Szennyvízelvezetés
Rendezvények 2013-ban, a kápolna búcsú és felkészülés a 2014. évi schönstatti jubileumi ünnepségekre.
Várható kiadványok: családnapos füzet, Kentenich atya életéről újabb könyv, női lelkinapos füzet, naptár, Oázis, Tilmann atya emlékére Oázis különszám, Vértesaljai János munkája a jegyes oktatás modszereiről
Vélemények a naptárral kapcsolatban:
· Legyen naptár
· Adománygyűjtésre elsőrangú
· Idei mindenkinek nagyon tetszik, vidám, színes, életteljes
· Már várják az üzleti partnerek is.
· Saját anyagból, színvonalasan készüljön, mint a 2013. évi naptár
· Életünkről szóló jó fotók kerüljenek bele
· Nagyon jó a szavazás
· Tilmann atya idézetek kerüljenek bele
· Kentenich atya idézetek kerüljenek bele
· Jó a jelenlegi forma és méret
· 2014. évi naptár a jubileum jegyében szülessen meg
· Schönstatti fotók, (pl. ősszentély), Kentenich atya idézettel legyenek benne
· Wangler Katinál van fotógyűjtemény.